Κατάλογος
Δημιουργοί
Κυκλοφορίες
Διάφορα

Επικοινωνία

Μαμούθ κόμιξ

 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Editorial
ΜΠΑΡΟΝ - Επιβίωση αλλά που;
ΚΑΛΧΑΝ - το ράλι της τρέλας και το γκάζι της κορδέλας !
ΚΟΡΤΟ ΜΑΛΤΕΖΕ - Σκιές και φαντάσματα
ΑΛΙΞ - Η φαντασία στην ιστορία

         

"ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ"

"Τα κόμικς σίγουρα δεν κρέμονται από δέντρα και φυσικά δεν πέφτουν όταν ωριμάσουν έχουν όμως κάτι κοινό με τα φρούτα. Ωριμάζουν και δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και συνεχώς δημιουργούν πείνα για το καλύτερο. Και όσο ωριμάζουν τα κόμικς ωριμάζουμε και εμείς μαζί τους δημιουργώντας γενιές που σκέφτονται κάπως, που θέλουν τα πράγματα κάπως, όχι έτοιμα, ούτε και εύκολα αλλά με μόχθο και δημιουργία. Και όπως δημιουργούμε πάνω σ' αυτό που σκεφτήκαμε έρχεται ο καιρός να συλλογιστούμε για τα αποτελέσματα των πραξεών μας και των συλλογισμών μας.

Καθώς αυτός ο χρόνος φτάνει στο τέλος του πάλι θα πρέπει να συλλογιστούμε και να συγκρίνουμε τις πράξεις μας με παλιότερες, τα αποτελέσματα τους στους φίλους μας, τους συγγενείς μας ή τους συνεργάτες και τους άγνωστους που συναντούμε καθημερινά. Στο εξώφυλλο αυτού του τεύχους φιγουράρει ο πασίγνωστος “βλάκας” που έγινε αφορμή να γελάσουν εκατομμύρια αναγνωστών. Αυτό που ξεχώρισε τον “σκύλο-βλήμα” από άλλους ήρωες ήταν η αθώα παιδική σκέψη, το απονήρευτο, το αξεχώριστο σκέψης και δράσης και η απουσία εκδίκησης. Το σύμβολο εξηγείται σαν αυτό που είναι από τον Ραντανπλάν, δεν υπάρχουν διπλωματίες και δεύτερες σκέψεις, δεν υπάρχει παρασκήνιο. Και που καταλήγει αυτό αγαπητοί φίλοι μας ;

Μα φυσικά στην αθωότητα, που είναι το μήνυμα του Ραντανπλάν, ένα μήνυμα που ταιριάζει με το πνεύμα των Χριστουγέννων και του νέου έτους.
Και ο Ραντανπλάν μας προσκαλεί να δούμε με νέα ματιά κάθε νέα εμπειρία, καθετί που δεν ξέρουμε, όπως ένα μικρό παιδί. Αθώα. Αυτό το τεύχος Ραντανπλάν θα κυκλοφορήσει σύντομα και είναι το τελευταίο του μεγάλου Morris που έφυγε αφήνοντας ένα τόσο δυσαναπλήρωτο κενό.

Σε λίγο θα κυκλοφορήσει επίσης ο Κάλαχαν, ένας απίθανος και απρόοπτος ραλίστας του Παρίσι-Ντακάρ, για τον οποίο η έρημος δημιουργήθηκε
μόνο για να κάνει πάνω της απίθανα κόλπα με το αυτοκίνητο αγώνων, έχοντας αφήσει άφωνους κριτικούς, μελετητές της ανθρώπινης συμπεριφοράς κατά την άθληση και περαστικές καμήλες. Εφαρμόζει την τεχνική “πάω γρήγορα για να πάω πιό γρήγορα” και φήμες λένε ότι κάθε φορά που παίρνει μέρος στους αγώνες, η έρημος θα ξαναχαρτογραφηθεί. Όπως και να ΄χει θα μπορέσετε και μόνοι σας να τον απολαύσετε από κοντά. Είναι μια δημιουργία του Fane, σχεδιαστή στα πασίγνωστα και απαραίτητα σε κάθε λάτρη της μοτοσυκλέττας, Joe Bar Team.

Ο Μπαρόν είναι μια δημιουργία του γιουγκοσλάβου Boyan Covacevic που κυκλοφορεί πρώτη φορά παγκοσμίως και εκφράζει τις πάντοτε ενεργές ανησυχίες των δημιουργών για το μέλλον του κόσμου όπως αυτό θα μπορούσε να προδιαγραφεί αν ο κόσμος παρασυρόταν από την χωρίς νόημα εξέλιξη .Ελπίζουμε ότι ποτέ δεν θα συμβεί αυτό.


Σας ευχόμαστε χαρούμενο και δημιουργικό το νέο έτος.


Η.Χ


"ΕΠΙΒΙΩΣΗ - ΑΛΛΑ ΠΟΥ;"
Η αναζήτηση του υγιούς πλανήτη από τον γιουκοσλάβο δημιουργό Boyan Covacevic


[... Λίγο μετά τη δεύτερη χιλιετία, ορόσημο όπου όλα σταματάνε για να ξαναρχίσουν, όπου διασταυρώνονται κάποιες θρησκείες για να δώσουν ένα τέλος στην “καταστροφική” πορεία του ανθρώπου - πορεία που η λογική δεν έχει καταφέρει να οριοθετήσει σωστά, ο άνθρωπος, μή έχοντας καταφέρει να δώσει λύση στα περιβαλλοντικά του προβλήματα , ούτε έχοντας βρει τη λύτρωση από την αναμενόμενη ολική καταστροφή που υποτίθεται θα συνέβαινε το 2000, βρίσκεται αντιμέτωπος με επιδεινούμενα προβλήματα, επιβίωσης, ηθικής και αυτοσυντήρησης. Η πολιτική εξουσία έχει από καιρό δει την κατάλυση της και ξεχωριστές ομάδες από σκόρπιους ψευτοαγωνιστές οργώνουν την αμερικάνικη ήπειρο με σκοπό ματαιόδοξους αγώνες και ψεύτικη επιβεβαίωση. Δεν είναι κάτι που χρειάζεται ξανά να παρατηρηθεί ότι όλα αυτά συμβαίνουν ξανά και ξανά στην Αμερικανική ήπειρο, αγαπημένο τόπο όλων των συγγραφέων Ε.Φ, από οποιαδήποτε εθνικότητα κι αν προέρχονται. Η αλματώδης υπερσυγκρότηση του καπιταλιστικού συστήματος με αποτέλεσμα την αποκρυστάλλωσή του, και η συγκέντρωση υπερεξουσιών δίνουν αφορμή για κριτική απο τους δημιουργούς, καθώς σήμερα τα περισσότερα αν όχι όλα τα κράτη της γης είναι υπεύθυνα για την μόλυνση, την λεηλασία των δασών, την μόλυνση των θαλασσών, την ερήμωση του οικολογικού χώρου, την αδιαφορία των αδύναμων κοινωνικά και την κατασπατάληση των φυσικών πόρων.

Οι δημιουργοί των κόμικς όμως έχουν την τάση να λύνουν τις διαφορές τους με την πορεία και το μέλλον του ανθρώπινου γένους στην Αμερικανική ήπειρο. Σ' αυτό ίσως έχει συντείνει η ανάπτυξη της επιστημονικής φαντασίας σαν καταναλωτικό προϊόν, που βρήκε στην Αμερική του μεταπολέμου μεγάλη άνθιση, λόγω της πρωτοπορίας της χώρας αυτής στους αντίστοιχους επιστημονικούς τομείς και η οποία είτε προειδοποιούσε τον άνθρωπο για την πορεία της τεχνολογικής προόδου είτε τον τρομοκρατούσε με εισβολές από το διάστημα. Σε μια τέτοια Αμερική του μέλλοντος λοιπόν, διοργανώνονται αγώνες φτηνής και αναίτιας μαγκιάς απόγονους των σημερινών συμμοριών μοτοσυκλετιστών που διατρέχουν την αμερικάνικη ήπειρο του βορρά.Ο Μπαρόν, ένας μάλλον ονειροπόλος αγωνιστής, δίνει τον δικό του αγώνα απέναντι σε κτηνώδεις πρωταθλητές γεμάτους αδρεναλίνη και επειδή δεν φτάνει μονάχα η ρώμη για να νικήσει κανείς, χάνει το παιχνίδι πέφτοντας θύμα μιας πουλημένης μάχης και μιας υπόγειας συνομωσίας. Χάνει την αγαπημένη του - βασικό δομικό στοιχείο οποιασδήποτε σχεδόν περιπέτειας σε οποιαδήποτε κατηγορία διηγήματος - και τριγυρνά στους δρόμους κουβαλώντας τις απειλές της ψυχής του. Μια ανέλπιστη βοήθεια τον επαναφέρει στον δρόμο της μάχης σε μία Νέα Υόρκη μολυσμένη και χωρισμένη στον πάνω και στον κάτω κόσμο. Στον κάτω κόσμο εκτός από την τραγωδία των μολυσμένων παίζεται το δράμα ενός ανθρώπου - ρομπότ που έχει έρθει από το μέλλον, το γήινο μέλλον, για να βρει τη λύση στην αρρώστια που κατέ-στρεψε το ανθρώπινο είδος.....]


"ΤΟ ΡΑΛΙ ΤΗΣ ΤΡΕΛΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΓΚΑΖΙ ΤΗΣ ΚΟΡΔΕΛΑΣ! "

Ενα πολύ δυναμικό τρίο δημιουργών το γκαζώνει όσο πάει πάνω στην Αφρικανική έρημο


[...Πείνα !... Δίψα ! Ζέστη, πολύ ζέστη και τα χέρια στο τιμόνι. Χμμ! Καλύτερα να καθόμουνα σπιτάκι μου ! Είναι όλοι τους τρελλοί ! Ποιοί όμως ;
Oδηγοί που χυμάνε σαν παλαβοί πάνω στην ψιλή άμμο της ερήμου αποφασισμένοι να της χαράξουν τα πιό πολύπλοκα σχέδια, αν δεν χαλάσουν τα λαστιχά τους στα κακοτράχαλα βράχια της διαδρομής, γιατί ξέρετε η έρημος δεν είναι μόνο άμμος..., αν δεν φυτευτούν στις πλαγιές των αμμόλοφων για να δοκιμάσουν φέτος ποιά γεύση φοράει η άμμος στην έρημο, αν δεν βουλιάξουν σε κανένα βάλτο για να τσεκάρουν το 4Χ4 και επί τη ευκαιρία παίρνουν και το μπανάκι τους, αν δεν τους χτυπήσει κατακέφαλα ο ήλιος, αν, αν, αν... και προσοχή στη διαδρομή, την πιό φημισμένη του κόσμου συναγωνίζονται κακοί φορτηγατζήδες που φέρονται με απαράμιλλη τρυφερότητα σε μηχανάκια και περαστικά δίκυκλα.
Γιατί κύριοι βρισκόσαστε στην πιό γοητευτική και απαγορευμένη σε άσχετους διαδρομή του κόσμου. Τη διαδρομή Παρίσι - Ντακάρ. Μια διαδρομή που βασικό κινητήριο άξονα έχει έναν παλαίμαχο των αγώνων και νικητή του 1998 τον Jean - Pierre Fontenay καθώς διηγείται πραγματικά περιστατικά από τους αγώνες, Γνήσιες εκρήξεις χιούμορ και πόνου βγαλμένες από πρώτο χέρι, όπως αυτός μαζί με τους άλλους συναγωνιστές οδηγούς ζώντας μαζί χαρές, λαχτάρες, γκάφες και επινοήματα. Για να γυρίσουμε πίσω στην ιστορία η φημισμένη διαδρομή Πρίσι - Ντακάρ δημιουργήθηκε από τον Thierry Sabine το 1977 όταν ο ίδιος χάθηκε στην Λιβυκή έρημο ενώ συμμετείχε στο ράλι Αμπιτζάν - Νίκαιας. Εχοντας ζήσει χίλιες δύο δυσκολίες, η έρημος κατάφερε να τον συνεπάρει. Στην επιστροφή θέλησε να δημιουργήσει κάτι που να μεταφέρει αυτήν την εμπειρία της απέραντης ερήμου στους υπόλοιπους ανθρώπους. Φαντάστηκε λοιπόν, μια διαδρομή που ξεκινώντας από την Ευρώπη θα περνούσε από τις πιό μυθικές ερήμους για να καταλήξει στο Ντακάρ. Πρόκληση για όσους τρέχουν, όνειρο γι' αυτούς που μένουν πίσω ". Στις 26 Δεκεμβρίου του 1978 το ράλι ήταν γεγονός με 170 συμμετέχοντες που ξεκίνησαν από την πλατεία Τροκαντερό του Παρισιού. Μπροστά τους απλώνονταν 10.000 χιλιόμετρα από την Γαλλία μέχρι την Αλγερία και μετά τον Νίγηρα, το Μαλί, την Άνω Βόλτα και την Σενεγάλη. Η ιδιαιτερότητα του Παρίσι - Ντακάρ είναι η μεγάλη εναλλαγή τοπίων από τα ευρωπαϊκά ψυχρά και δασωμένα τμήματα στο ευρωπαικό του τμήμα στην αρχή και τα στεγνά, θερμά και απέραντα τμήματα του στην Αφρική. Σήμερα το " Παρίσι Ντακάρ " ξεκινά λίγο βορειότερα από το Αράς. .....]



"ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ

Αναμνήσεις, απόψεις και συσχετισμοί του Hugo Pratt με αφορμή το “Βενετσιάνικο Παραμύθι”

[ ...O Hugo Pratt συνομιλεί με τον Dominique Petitfaux και ξεδιπλώνει προσωπικές στιγμές και ενδιαφέρουσες απόψεις που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του Βενετσιάνικου Παραμυθιού.

D.P. Το Βενετσιάνικο παραμύθι εμφανίστηκε το 1977 στον "L' Europeo".Είναι η πρώτη σας ιστορία που δεν εκδόθηκε πρωτύτερα σε κάποιο περιοδικό κόμικς.
H.P. Ναι, και ήταν η μόνη ιστορία που εκείνη την εποχή στην Ιταλία, δημοσιεύτηκε σε ένα εβδομαδιαίο πολιτικό και μορφωτικό περιοδικό. Οι αντι-
δράσεις υπήρξαν ευνοϊκές και δεν καταλαβαίνουμε γιατί το Europeo δεν έδωσε συνέχεια. Αλλαγή διοίκησης σίγουρα.
D.P. Επρεπε ν' αποδείξουν ότι υπάρχει αλλαγή στα σίγουρα... Μέσα στο ασπρόμαυρο άλμπουμ του Carterman, το σχέδιο δεν ήταν πολύ ξεκάθαρο, κάποιες βινιέτες είναι μόλις διάστικτα σχεδιαστές.
H.P. Η εντύπωση είναι άσχημη.
D.P. Αναρρωτιέμαι αν αυτό το φλουταρισμένο στύλ σχεδίασης δεν είχε σαν σκοπό στο να δώσει μια ονειρική διάσταση...
H.P. Οχι ήταν ένα ελλάτωμα των φίλμς.
D.P. Ακουσα ότι για να κάνετε αυτή την ιστορία συμβουλεύτηκατε ανθρώπους που γνώριζαν καλά την Βενετία και τις μυστικές οργανώσεις.
H.P. Επρόκειτο για τον ελεύθεροτεκτονισμό. Ηθελα καταρχάς να μιλήσω λίγο για την μασονία, το να είσαι μασόνος σημαίνει το να είσαι θλιμμένος. Αυτή η αδελφότης είναι θλιμμένη, αγνοούν την ειρωνία. Και δεν μπορούν να είναι φτωχοί, για να 'σαι μασόνος πρέπει να μπορείς να κάνεις δωρεές. Οι στοές συναθροίζουν ανθρώπους που έχουν πάνω κάτω το ίδιο επάγγελμα και κατά συνέπεια μπορούν να βοηθήσουν οι μεν τους δε. Λένε ότι η μασονία είναι μια μυστική υπόθεση, μα όχι : πρέπει να δηλώνονται στην αστυνομία τα μέλη των στοών. Στην Ιταλία υπάρχουν κάποιες μυστικές σε σύνθεση στοές όπως η Ρ2 που προξένησε σκάνδαλα. Ενας αδελφός του προέδρου Μιττεράν είναι μασόνος και όλοι οι μεγάλοι πρόεδροι εκτός του Κέννεντυ υπήρξαν παρομοίως. Οι τέκτονες υπήρξαν πιό προοδευτικοί από την εκκλησία άρα η εκκλησία είναι εναντίον τους. Αλλά τι ‘αλλο είναι το Βατικανό μ' όλους αυτούς που φορούν μήτρες παρά ένα είδος μασονίας ; Μέσα στο Βενετσιάνικο παραμύθι ήθελα ν' αγγίξω αυτόν τον κόσμο του ελευθεροτεκτονισμού, γι’ αυτό αναζήτησα ανθρώπους αυτού του κύκλου. Τους ζήτησα να με βοηθήσουν για να μην λέω βλακείες για την μασονία.
D.P. Δεν υπήρξαν αρνητικές αντιδράσεις στην ιστορία σας ;
H.P. Οχι πήρα τα μέτρα μου. Αλλά υπήρξε ένα αρνητικό κλίμα τον καιρό της υπόθεσης με την Ρ2. Με ρώτησαν πολλές φορές αν είμαι τέκτονας. Δεν απαντούσα ούτε ναί ούτε όχι, ένιωθα ότι θα 'ταν λίγο προδοσία από την στιγμή που με βοήθησαν τέκτονες.
D.P. Και κατέληξαν να λένε στο τέλος ότι υπήρξατε τέκτονας... Γι' αυτή την ιστορία κανένας άλλος δεν σας βοήθησε ;
H.P. Oχι κάποια ορισμένη στιγμή ο Ongaro και εγώ έπρεπε να κάνουμε κάτι στην Βενετία, αλλά στο τέλος δεν συμφωνήσαμε και αυτός κατέληξε να γράψει "η Ταβέρνα του δόγη Λορεντάν" και εγώ Το Βενετσιάνικο παραμύθι. ....]


ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ"
O Jaques Martin επιχειρεί να “εξηγήσει” ένα ιστορικό μυστήριο.


[... Eδώ και πολύ καιρό ήθελα να εξηγηθώ σχετικά με τις ρίζες του Αλίξ. Θέμα για το οποίο δεν έχω πάψει να ερωτώμαι.
Η εξαφάνιση της ρωμαϊκής λεγεώνας μετά την μάχη κατά των Πάρθων στα πλευρά του Κράσσου έθετε πάντοτε ένα μυστήριο στο οποίο ήθελα να δώσω μία εξήγηση. Ξέρουμε μόνο ότι δεν τους σκότωσαν οι Πάρθοι. Από τότε έγιναν πολλές υποθέσεις.
΄Ισως οι Γαλάτες να πάρθηκαν σαν σκλάβοι, ίσως να εγκαταστάθηκαν εκεί κάτω... τελικά τους φαντάστηκα να ξαναγυρνούν στην πατρίδα. Ο Μέγας Ιορίξ αντιπροσωπεύει τέλεια το απόφθεγμα “κυνηγάτε τη φυσική συνέπεια, επιτείνει τον καλπασμό".
Αν τον θέλαμε στη Ρώμη, ο Ιορίξ θα μπορούσε να γίνει πολιτικός Τα παιδιά του θα μπορούσαν να γίνουν πραγματικοί ρωμαίοι. Αλλά παρακάμθηκε πετάχτηκε μετά τη χρήση" και γρήγορα έγινε ο Ιόρους, ο αρχηγός του όχλου. Η πραγματική του προσωπικότητα πήρε το πάνω χέρι, αποκαλύπτο ντας πως το εξωτερικό του πολιτισμένο κάλυμμα δεν ήταν παρά ένα βερνίκι. Εχω υποστηρίξει ότι στη ζωή κανείς δεν αλλάζει ποτέ. Αν θελήσουμε να αλλάξουμε το χαρακτήρα κάποιου θα βρεθούμε απέναντι από έντονες απογοητεύσεις. Ενας φιλόδοξος πάντα θα εμφορείται, από φιλοδοξία, ένας δολοφόνος πάντα θα υφαίνει συνομωσίες, ένας ψεύτης πάντα θα ψεύδεται. Ο Ορτάλους θα μπορούσε ίσως να μετριάσει το πάθος και την μεγαλομανία του συμπολεμιστή του. Αλλά πεθαίνει πολύ νωρίς αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο του Ιόρους στον οποίον η ξαφνική έλευση εξουσίας του παίρνει τα μυαλά. Ο Αλίξ έχει ένα πολύ περιωρισμένο πεδίο δράσης. Οι Γαλάτες δεν τον θεωρούν αρχηγό.
Περιωρίζεται στο ρόλο συνοδού αλλά η προσέγγιση στον Ιορίξ φαίνεται αδύνατη. Στη ροή αυτής της ιστορίας ήθελα να δείξω εξ' ίσου την δημιουργία μιάς πολιτικής μερίδας. Σε διαφορετικές ίσως συνθήκες το σχέδιο του Ιορίξ να 'χε πραγματοποιηθεί ! Όπως λέει ο Αλίξ, ήρθε πολύ νωρίς ή πολύ αργά.
Ορισμένοι ιστορικοί με κατηγόρησαν πως υποστήριξα την υπόθεση ενός τέλεια ενσωματωμένου γαλάτη, διότι η πόλη στην οποία ο Ιορίξ θέλει να μπει σαν ελευθερωτής τον απωθεί. Θα απαντήσω κατ' αρχάς λέγοντας ότι δεν υποστηρίζω καμμία θέση. Ικανοποιούμαι διηγούμενος μιά ιστορία, στην οποία ο καθένας μπορεί να βρεί ότι θέλει. Πάνω στα ωρισμένα αυτά σημεία η γνώμη μου είναι πως κάποιοι γαλάτες ενσωματώθηκαν περισσότερο από άλλους. Αν υπήρχε χώρος θα 'θελα να δείξω μιά πρώτη πόλη να υποδέχεται με ανοιχτές τις αγκαλές τον Ιορίξ. Ενώ μετά δεύτερη να του κλείνει την πόρτα στα μούτρα. Αυτό θα απαιτούσε επτά ή οκτώ σελίδες επιπλέον. Όπως και να 'χει θα 'πρεπε η εκστρατεία του Ιορίξ να ξεπληρωθεί με μία αποτυχία.....]

Hosted by Iris Media  

Copyright 1998 ΜΑΜΟΥΘ COMIX
Σχεδίαση site ΜΑΜΟΥΘ COMIX