Κατάλογος
Δημιουργοί
Κυκλοφορίες
Διάφορα

Επικοινωνία

Μαμούθ κόμιξ

 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Editorial
Ζωές και μνήμες- Guy Vidal
Λεονάρντο - Κλωτσώντας την μπάλλα έξυπνα!
Χάρτινοι δημιουργοί ή ζωντανοί ήρωες;
Αλίξ - Η ενδυμασία στην αρχαιότητα

         

"ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΠΗΓΗ ΜΑΘΗΣΗΣ;"

Θα μπορούσαμε να σας χαιρετίσουμε μιλώντας για τον καιρό. Θα μπορούσαμε να σας ζαλίσουμε με τις νέες επιτυχίες της επιστήμης όσον αφορά την ύπαρξη ή όχι νερού στον Αρη. Θα ήτανε καλή ιδέα να σας “ξυπνήσουμε” με τις νέες τεχνολογίες και την σχέση τους με τα κόμιξ (sic). Θα μπορούσαμε τέλος πάντων να πούμε ότι μας έρχεται αρκεί να τα έχουμε καλά με το στάτους της ζωής μας.

Θα είμασταν όμως εντάξει με τη συνείδηση μας ; Θα νιώθαμε καλύτερα αν το χρηματιστήριο πήγαινε καλά ; Πως πρέπει να νιώθει κάποιος όταν παραβιάζονται οι βασικές αρχές αυτοδιάθεσης, ασφάλειας και αξιοπρέπειας κάποιων εθνών; Πόσο είναι διατεθειμένος εντέλει ο μέσος Ευρωπαίος ή Αμερικανός να συγχωρέσει - γιατί για αυτούς και εμάς πρόκειται - αρκεί να έχει την δική του καλοπέραση άσχετα με το τι μπορεί να πάθουν κάποιοι. Αλήθεια, έχετε νιώσει ποτέ ότι δεν ζούμε στην ζωή αλλά σε κάποιου είδους κόμικς ; Η κατάσταση είναι ίσως όπως το προφητικό καρέ παρακάτω όπου όλοι και κυρίως οι πειρατές είναι ουδέτεροι , ποιός θα την πληρώσει όμως στο τέλος ;

Η.Χ



"Ζωές και μνήμες- Guy Vidal "


[...Δυσκολεύομαι να καταλάβω πως μετά το χαμό κάποιου εξακολουθούμε να παίρνουμε τα πράγματα στα σοβαρά".
Είναι κουβέντες σε στιγμές εξομολόγησης από έναν πολύ σημαντικό δημιουργό, που ενώ έχει “φανεί” από τις δικά μας κόμικς με την “Αρραβωνιαστικιά του Λούκυ - Λουκ ”, είναι εντούτοις πολύ γνωστός στον χώρο με πολλές άλλες δημιουργίες του.

“Αν θα θέλαμε να συγκρατήσουμε ένα - δύο φυσικά του χαρακτηριστικά θα θυμόμασταν το ζεστό και υποδεκτικό χαμόγελό του μείγμα ειλικρίνειας και τρυφερότητας, την επίσης μπάσσα, ζεστή φωνή του... "Θα μπορούσες να κάνεις ραδιόφωνο", θα ακούγονταν κάποιοι να του προτείνουν. "Χμμ"! η απάντησή του διστακτική. Πέρα από τα λόγια και το στυλ ο Gun Vidal καλλιεργούσε τις "αιλουροειδείς" πλευρές του... Ένα είδος ήσυχου γάτου που βοηθούντος και του καιρού αρεσκόταν να ζεσταίνεται κάτω από τον ήλιο."Αν έχω μία επιθυμία στη ζωή είναι το να κάνω το λιγότερο δυνατόν κακό". Αλλά ποιός είναι ο Guy Vidal θα αναρωτιούνται οι νεώτεροι αναγνώστες μας ;
Μην περιμένετε απ' αυτό το άρθρο που βρίσκεται ακόμα κάτω από συναισθηματικό φόρτιση κάποιες κρυφές αποκαλύψεις. Από ιδιωτικής πλεύρας σαν άνθρωπος ήταν δυσπρόσιτος. Γεννήθηκε στη Μασαλία στις 8/6/39 οΑπό μικρός έπεσε στην μαρμίτα της δημοσιο-γραφίας. " Γιός και εγγονός δημοσιογράφου, ήθελα να ακολουθήσω το δρόμο τους. Ο πατέρας μου μου έλεγε : "είναι ένα επάγγελμα διεφθαρμένο, τέλος κάνε ότι άλλο θέλεις αλλά όχι αυτό. Tο 1956, σε ηλικία 17 ετών εκδίδει τα πρώτα του άρθρα στο "Toutes les Nouvelles de Versailles" κάτω από τη διεύθυνση του Rolland Faure.

Η έμφυτη σεμνότητα του τον κάνει να δείχνει χαμηλό προφίλ πρός τα έξω : "Μου ανέθεσαν ένα ρεπορτάζ για την απεργία των οδοκαθα-ριστών. Πήγα, τους είδα, με φόβησαν και την κοπάνισα κάνοντας το ρεπορτάζ από το μπαρ στη γωνία. Στην εφημερίδα μου είπαν : "Δεν είναι άσχημο, δείχνει αληθινό!"

Το 1960 φεύγει για την Αλγερία, στο μέσο ταραχών για την ανεξαρτησία. "Βρέθηκα σε έναν αληθινό κυκεώνα σε μια υπέροχη χώρα"... Δυόμισυ χρόνια αργότερα, θυμάμαι τη συνάντηση με τον Joseph Kessel...]


"Λεονάρντο - Κλωτσώντας την μπάλλα έξυπνα!"

Oταν ο Turk βάζει πάνω απ΄ όλα την εφευρετικότητα


[...Εσείς τι λέτε κε Turk ;

Ερ.: Σε τι οφείλεται η τεράστια επιτυχία του Λεονάρντο ;
Απ.: Καλή ερώτηση ! Όμως είμαι τελείος ανίκανος να απαντήσω. Γιατί δεν υπάρχει ούτε κάποιο μυστικό, ούτε κάποια συνταγή. Εδώ και 25 χρόνια λειτουργεί αυτή η φόρμουλα, χωρίς ούτε ο Bob de Groot, ούτε εγώ, να μπορούμε να την εξηγήσουμε. Είναι η επέλαση μιας μεγαλοφυίας (γέλια)! κάνοντας τους εαυτούς μας να γελούν και χιλιάδες δεκάδες αναγνωστών. Από την πλευρά μου, με απασχολεί περισσότερο να υπηρετώ καλύτερα τις εξάρσεις του Bob, παρά να αναλύω το γιατί και το πως της επιτυχίας της σειράς.

Ερ.: O Bob de Groot, ο σεναριογράφος και συνένοχός σας, είπε προσφάτως ότι είσθε ο καλύτερος κριτής...
Απ.: Αυτός το λέει! Στην πραγματικότητα, ο Βob και εγώ λειτουργούμε σε τέλεια συμβίωση. Είμαστε και οι δύο αδιόρθωτοι πλακατζήδες και εννέα φορές στις δέκα, αυτό που τον κάνει να γελάει, με κάνει κι εμένα να γελώ. Έχουμε επίσης πολλές κοινές προτιμήσεις. Είμαστε, για παράδειγμα, φανατικοί οπαδοί των κινουμένων σχεδίων του Tex Avery. ΄H ακόμη του πολύ ρυθμικού ντεκουπάζ του και του καθαρού στυλ των σχεδίων μου... Όπως στα αμερικάνικα κόμικς. Οι σκηνές όπου ο βοηθός υφίσταται τα χειρότερα βασανιστήρια δοκιμάζοντας τις τόσο μεγαλοφυείς, όσο και απίθανες εφευρέσεις του Λεονάρντο, και ότι κατόπιν τον βρίσκουμε σώο και υγιή, είναι κωμικά επεισόδια σε στυλ Tex Avery.

Ερ.: Τι είναι για σας αυτό που εγγυάται την αποτελεσματικότητα ενός γκαγκ;
Για μένα, ένα γκάγκ πρέπει να γίνεται κατανοητό με την πρώτη, τόσο σε επίπεδο διήγησης όσο και σε γραφιστικό. Οι εικόνες πρέπει να είναι απλές και να στοχεύουν στην ουσία. Ο κίνδυνος είναι οι περιγραφές μιας υπεραφαιρετικής ατμόσφαιρας και οι ανάρμοστοι αντιπερισπασμοί. Στον "Λεονά-ρντο", για παράδειγμα, οι μηχανές και τα εργαλεία που παραφορτώνουν το ντεκόρ, παίζουν έναν ενεργό ρόλο στην ιστορία. Το ίδιο και οι διάφοροι χαρακτήρες που αποσπούν τον αναγνώστη από την δράση, πότε η ποντικίνα Μπερναντέτ, πότε το κρανίο πάνω στην ντουλάπα και βέβαια ο γάτος Ραούλ.......]



"ΧΑΡΤΙΝΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ Ή ΖΩΝΤΑΝΟΙ ΗΡΩΕΣ;"

[...Πολλές φορές έχει συμβεί οι αναγνώστες να κάνουν την δική του έρευνα στα κρυφά αρχεία της κομιξολογίας συντάσσοντας μελέτες και πραγματείες. Ετσι και τώρα ένας φίλος αναγνώστης πήρε την πρωτοβουλία να ξεσκεπάσει την προσπάθεια των δημιουργών να χώνονται ολόκληροι στα καρέ των ιστοριών τους. Οχι θα ξεφεύγανε ! Το άρθρο λοιπόν που ακολουθεί, όπως και η συλλογή εικόνων είναι του φιλότιμου αναγνώστη Γ.Ζ. Απολαύστε την !.

Ποιος δεν έχει διαβάσει τις περιπέτειες του μικρόσωμου γαλάτη, του ζηλόφθονου βεζίρη, του φτωχού και μόνου καουμπόι και τόσων άλλων ηρώων που γεννήθηκαν στο μυαλό εμπνευσμένων γάλλων και βέλγων σεναριογράφων και σχεδιαστών;

Οι χαρακτήρες αυτοί, έχουν τόσο έντονη προσωπικότητα που ξεπέρασαν τους δημιουργούς τους σε ακτινοβολία και θα λέγε κανείς ότι εκείνοι με τη σειρά τους, ζήλεψαν την δημοσιότητα των «παιδιών» τους και τρύπωσαν στα πολύχρωμα καρεδάκια των κόμικς.

Έτσι ο Ταbary συνομιλεί με τον Ιζνογκούντ στη μαγευτική Βαγδάτη, ο Goscinny περιδιαβαίνει την Άγρια Δύση σαν μέλος μιας συμμορίας και ο Αχιλλέας Ταλόν πηγαίνει αυτοπροσώπως στα γραφεία του περιοδικού Pilote - που πρόκειται για το περιοδικό που δημοσίευε τις περιπέτειες του - και τσακώνεται με το αφεντικό, που δεν είναι άλλος από τον Goscinny…

Στις παρακάτω γραμμές θα προσπαθήσουμε να σας παρουσιάσουμε όσες περιπτώσεις τέτοιων αναπάντεχων συναντήσεων καταφέραμε να ανακαλύψουμε, με όπλα την αγάπη μας για τους δημιουργούς και τα δημιουργήματα τους. Σίγουρα κάποιοι θα μας ξέφυγαν συνεχίζοντας το κρυφτούλι μεταξύ του πραγματικού και του χάρτινου κόσμου..
..]


“Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

[...Στους παλιούς προϊστορικούς χρόνους τότε που οι άνθρωποι ακολούθησαν την εξαφάνιση των δεινόσαυρων ούτε λόγος δεν γινόταν για θέματα στύλ. Το μόνο στύλ που ήξερε ο άνθρωπος ήταν σχετικό με το σχήμα του ροπάλου του, μακρύ, κοντό, χοντρό, γυριστό κλπ.

Σιγά - σιγά, τα δέρματα των ζώων - θηραμάτων έγιναν πρόχειρα σκεπάσματα που τύλιγαν άκομψα το σώμα των πρωτόγονων. Αυτό που πιθανώς φορούσαν, που συνηθίζεται στις ελάχιστες πρωτόγονες φυλές του καιρού μας, είναι τα στολίδια που κοσμούν και κάποτε τρυπούν ανώδυνα κάποια μέρη όπως αυτιά, μύτη, δέρμα. Η χρήση τους σε επιλεγμένα μέρη του σώματος σημειοδοτούν τον αρχηγό τον πολεμιστή, τον ιερέα ή φοριούνται σε κοινωνικές τελετές.

Στην κλασσική και προκλασσική εποχή, η οποία είναι ασφαλώς πολύ μεταγενέστερη της προϊστορικής ο άνθρωπος, ή ο πολίτης μάλλον είναι ικανός για ύφανση, χρώση, κατασκευή και ταξινόμηση του ενδύματος σε σχέση με την ατομική χρήση και την κοινωνική σημειοδοσία για την οποία είναι ικανό το ένδυμα. Μπορεί για τους μακρυνούς ανατολικούς λαούς να μην έχουμε εύκολη πρόσβαση, για τους κοντινούς μας όμως ο Jacques Martin έκανε μια πολύ ικανοποιητική εργασία κυνηγώντας το όνειρο του να αναπαραστήσει όσο πιο πιστά μπορεί την αρχαιότητα με τις χαρακτηριστικές της λεπτομέρειες τόσο όσον αφορά τον κοινωνικό χώρο τους όσο και τις καθημερινές ανθρώπινες συνήθειες π.χ. ντύσιμο, ζωή στην αγορά, στο γυμναστήριο κ.λ.π.

Αγκάλιασε τον χώρο της Μεσογείου που περιλαμβάνει την Αίγυπτο, την Ελλάδα τη Ρώμη αλλά οι διάσπαρτες πληροφορίες του άγγιξαν, Καρχηδόνιους, Φοίνικες, Αφρικανικά φύλα, Πέρσες, Ασσύριους και εν γένει όλον τον αρχαίο χώρο της ευρύτερης περιοχής μας...]


Hosted by Iris Media  

Copyright 1998 ΜΑΜΟΥΘ COMIX
Σχεδίαση site ΜΑΜΟΥΘ COMIX