Κατάλογος
Δημιουργοί
Κυκλοφορίες
Διάφορα

Επικοινωνία

Μαμούθ κόμιξ

 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Editorial
Ηρωική παρέα
Μπουλ και Μπιλ - Ο σκύλος με το χιούμορ που σπάει κόκκαλα
Σήμερα 32 Δεκέμβρη και θυμάμαι
Ντικ Χέρισον - Ο επιστήμονας της διερεύνησης και εξιχνίασης

         

"ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ!"

Κάθε πράγμα αρχίζει από κάπου, διαρκεί κάμποσο και τελειώνει κάποτε. Οι ιστορίες κόμικς αρχίζουν συνήθως το πρωί κάποιας μέρας, όταν στη ζωή του ήρωα γίνεται κάποια αλλαγή, κάτι που αλλάζει , που τον κάνει να πάρει κάποια απόφαση για τον εαυτό του ή τους άλλους. Και τότε η ιστορία γίνεται μονόδρομος , τα ερεθίσματα πληθαίνουν , οι εικόνες δημιουργούν αλυσίδα μέχρι που στο τέλος , στη σελίδα 48 ή 64 το ενοχλητικό τετραγωνάκι: “συνεχίζεται” ή “τελος” μας αναγγέλει ότι είναι ώρα για επιστροφή στη πραγματικότητα. Με λύπη μας φυσικά. Η άλλη πραγματικότητα όμως μας λέει ότι τα σχολεία ‘έκλεισαν, το βαθύ γαλάζιο απλώνεται μπροστά μας και ήδη νιώθουμε το γαργάλημα της ζεστής άμμου ανάμεσα στα πέδιλα.

Ο Μπιλάλ μετά από 5 χρόνια “ησυχίας”, απαντά ξανά στην οργανωμένη επίθεση του καταπιεστικού συστήματος εναντίον του Νάικ και των υπολοίπων με το “32 Δεκέμβρη”, το οποίο συνεχίζει τον “Υπνο του τέρατος” .Θα ακολουθήσει μιά ακόμη ιστορία η οποία θα κλείσει την τριλογία, μέσω της οποίας ο Μπιλάλ υπόσχεται πολλούς τριγμούς και αμφισβητήσεις στα όσα ξέρουμε. Η Ε.Φ δεν αστειεύεται!. Κατά τα άλλα η ζέστη θα είναι και πάλι “το κάτι άλλο” , γι’αυτό σας ευχόμαστε χαρούμενο και δροσερό καλοκαίρι!.

Η.Χ



"Ηρωική παρέα"


[...Εκτός από την παρουσία μας στα περίπτερα και στα βιβλιοπωλεία , από όπου μας γνωρίζετε χρόνια τώρα, για τους επόμενους μήνες θα συνεχίσουμε τη γνωριμία μαζί σας, μέσα από την έκδοση του Σαββάτου της “Καθημερινής”, όπου πολλοί και ανόμοιοι συχνά ήρωες έχουν συγκεντρωθεί κάτω από μια 48 σέλιδη έκδοση . Αρκετοί από αυτούς είναι άγνωστοι στο κοινό καθώς δεν έχει προηγηθεί κάποια δημοσίευση τους.
Αλλοι είναι πασίγνωστοι και οι φανατικοί φίλοι τους θα μπορούν να τους απολαύσουν σε γνώριμες ιστορίες αλλά και σε άγνωστες.

Θα είναι εκεί λοιπόν ο Θόργκαλ ο Σκανδιναυός που έχει βάλει σαν στόχο, να αποδείξει στους θεούς, ότι ο άνθρωπος έχει μαζί με την αντοχή και ψυχική δύναμη.

Ο Βάσκο, ο παθιασμένος Ιταλός θα είναι εκεί επίσης να μας «ζωγραφίσει» κάποιες εικόνες της Αναγεννησιακής Ιταλίας με τα χιλιάδες πάθη της και την μοναδική ατμόσφαιρά της.

Στο διάστημα και το μέλλον, ο Βαλέριαν με την Λορελίν, θα τα βάζουν με διαστημικούς κινδύνους ως τα αχανή σύνορα του σύμπαντος, αλλά και ο Αξλ Μανσίν ο ταξιδευτής θα είναι σε άλλες διαστημικές τροχιές με το ασημένιο σκάφος του, για να ζήσει τις δικές του περιπέτειες,

Τον Λεονάρντο φυσικά τον γνωρίζετε , ο οποίος πάντα με εφευρετικότητα θα προσπαθεί να εφεύρει την εφεύρεση που θα δημιουργεί εφευρέσεις, εξυπνάδα και μαθηματικούς τύπους.

Ο αρχοντικός Πρινς, θα δίνει μαθήματα σωτήριας επέμβασης με στυλ και κομψότητα.

Και στην Γαλλία των αρχών του αιώνα ο Ντικ Χέρισον θα αναζητά με τον μεγενθυντικό φακό τα ίχνη, που παρανοϊκοί και παράνομοι αφήνουν πίσω τους είτε στα σαλόνια γαλλικών αρχοντικών, είτε στην υγρή και θολή εξοχή της γαλλικής επαρχίας, ερμηνεύοντας περίεργα βλέματα και ψιθύρους.

Αλλά ούτε ο Βίκτορ Σάκβιλ θα μείνει αμέτοχος στα ζητήματα της Ευρώπης τον καιρό του Α΄Παγκοσμίου πολέμου. Στην υπηρεσία του Γεωργίου του Ε΄, θα μείνει άγρυπνος στο πόστο του, του ώστε οι εξωτερικοί κίνδυνοι να μένουν μακριά από την πατρίδα του.

Είναι και ο αμίμητος Μπιλ ο σκύλος με τα χαριτωμένα αυτιά, που μαζί με τον Μπουλ το αφεντικό του, θα είναι πρώτοι στις πονηριές και τις πλάκες. Αλλά και ο Κούμπιτους θα έχει ένα μερίδιο με σελίδες γέλιου....]


"Μπουλ και Μπιλ - Ο σκύλος με το χιούμορ που σπάει κόκκαλα"


[...Οι Βρυξέλες είναι η πρωτεύουσα του Βελγίου και μιά πόλη με κάτι το ξεχωριστό, αν και όλες οι πόλεις έχουν κάτι το ξεχωριστό. Οι Βρυξέλες λοιπόν, εκτός από τα συνηθισμένα μνημεία, τα μουσεία ή την φημισμένη Grande Place, έχει εκείνες τις μεταλικές σφαίρες 18 μ. ύψους, που ενώνονται μεταξύ τους με μεταλλικούς σωλήνες, για να αναπαραστήσουν το άτομο της πυρηνικής φυσικής, κατά διακόσια δισεκατομμύρια φορές μεγεθυσμένο. Οι προσπάθειες του ανθρώπου να αναπαραστήσουν το κρυμμένο δεν σταματούν ποτέ. Το ίδιο και οι προσπάθειες να φτιάχνουν καλά κόμικς όπως θα δούμε παρακάτω.Το 1958 λοιπόν, -για να επιστρέψουμε σ’ αυτά που λέγαμε- σε αυτήν την πρωτεύουσα, όλοι μιλάνε για την Διεθνή Εκθεση με το Ατόμιουμ, το μνημείο-γλυπτό που προαναφέραμε σε κεντρική θέση. Ολοι μιλάνε γι΄αυτό εκτός από τον Jean Roba, τον 28χρονο που ο Andre Franquin είχε καλέσει για ενίσχυση. Ο Franquin, είναι η ιερή φιγούρα που μπροστά της έτρεμαν όλοι οι επίδοξοι δημιουργοί. Μπορούσε να δει το σχέδιο του νέου και να πει: "Πολύ ωραίο αυτό που κάνεις" πριν πάρει τη γόμμα και σβύσει τα πάντα και φτου κι΄από την αρχή! Ο Franquin λοιπόν είχε καλέσει τον Roba για να σχεδιάσουν μαζί τρεις ιστορίες των Σπιρού και Φαντάζιο: "Totem Tabou", "Les Hommes Bulles" και "Les petits formats".

To 1959 η Ευρώπη περνά μια περίοδο ευημερίας. Η δεκαετία του '60 θα φέρει ελευθερία και άνεση στην έκφραση και τη δημιουργικότητα που δεν είχε προηγούμενο. Καθόλου παράξενο λοιπόν που αυτή η ευημερία θα αντανακλά και στις ιστορίες των κόμικς.
Τον Δεκέμβριο του 1959, ο Roba προσκαλεί την μικρή του οικογένεια στις σελίδες του Σπιρού. Με τη βοήθεια του Maurice Rosy, σχεδιάζει μια μικρή ιστορία, την "Boule et les mini requins" του οποίου οι ήρωες είναι, ένα μικρό αγόρι το οποίο εμπνεύστηκε από το γιό του και το κόκερ με τα μεγάλα αυτιά της οικογένειας του. Ετσι γεννήθηκαν ο Μπουλ και Μπιλ. Μαζί τους ο Roba θα διανύσει πάνω απο τέσσερις δεκαετίες χωρίς να απογοητεύσει το κοινό του....]



"Σήμερα 32 Δεκέμβρη και θυμάμαι"

[...Εχοντας διανύσει μεγάλη απόσταση μεταξύ του πιθανού “ίσως αν” και της απίθανης πραγματικότητας - ή μήπως το αντίθετο; - ο Μπιλάλ επιστρέφει με μια “μη δυνατή” ημερομηνία και ένα πέρασμα από το φανταστικό σε ένα υποθετικό γίγνεσθαι. Σε μια πραγματικότητα που βλέπει να υλοποιείται, με τα φανταστικά στοιχεία της προηγούμενης ιστορίας, όπου το τέρας κοιμόταν, ή έτσι νομίζαμε - μέχρι που μια πιό “ζωντανή” ιστορία έρχεται να συνεχίσει εκεί ακριβώς που ο Νάικ “θυμόταν”. Νεογέννητος ακόμα, εκεί που το αντίγραφο του για να θυμηθεί, πρέπει να θυμηθεί πρώτα το πρωτότυπο και οι συνωμοσίες είναι ακόμα πιό επώδυνες και ανελέητες, αφού ο Γουόρχοουλ επιστρέφει ακόμα πιό ευρηματικός και ενοχλητικός. Αλλά είναι ανίκητες οι συνομωσίες ; Οι “συμβολικές” μύγες που μεταφέρουν τις εντολές του “συστήματος” στην προηγούμενη ιστορία, έχουν δώσει τη θέση τους σε βιονικά αντίγραφα, κλώνους ή κλωνισμένα μέλη. Ενώ η ιστορία αυτή τη φορά έχει πιό πυκνούς και από μικρότερη απόσταση διαλόγους. Το τέλος αναμένεται εντυπωσιακό αλλά το ίδιο ασαφές όσο και ένα σύνεφο γκρίζας σκόνης...
Στον "Υπνο του τέρατος" τα λέηζερ του οικουμενικού αυτού φανταστικού διηγήματος, καταστρέφουν το Crystal Building και τον Πύργο του Αιφελ. Είμαστε στον Σεπτέμβριο του 1998 όταν βγήκε το άλμπουμ. Τρια χρόνια αργότερα, δύο δίδυμοι πύργοι στο Μανχάτταν, λιώνουν κάτω από τις φλόγες, αληθινές αυτή τη φορά. Και δεν μπορούμε παρά να θαυμάσουμε την ακρίβεια του βλέμματος του Μπιλάλ. Θαυμασμός ανακατεμένος με ρίγος καθώς οι κόσμοι του Μπιλάλ είναι τρομακτικοί, βίαιοι, σχισματικοί, κατοικημένοι από μαριονέτες και τύραννους, βυθισμένους σ'ένα τρομακτικό και καταθλιπτικό χάος. Επιστημονική φαντασία, πολύ απάνθρωπη για να γίνει πιστευτή, θα λέγαμε πριν δυό χρόνια. Μας κατέχει η ανησυχία για το ποιά δεινά μπορεί να προφητεύσει το "32 Δεκέμβρη" το β' μέρος της τριλογίας. Το βιβλίο σαν έκπληξη μιλάει για την αγάπη. Αλλά και για το διανοητικό χειρισμό,την κλωνοποίηση, την φθορά των σωμάτων, των ψυχών, των αντικειμένων και του πλανήτη. Οπως πάντα τα γηρατειά και ο θάνατος είναι παντού παρόντα και απειλητικά. Ξαναβρίσκουμε την Τοποθεσία του Αετού και το διαστημικό της μυστήριο, με τον Μπιλάλ να ξέρει καλά να χειρίζεται το σασπένς...και ετοιμάζει το τρίτο μέρος, ώστε το "32 Δεκέμβρη" να μιλά για την αγάπη, κάτι που είναι νέο.....]


"Ντικ Χέρισον - Ο επιστήμονας της διερεύνησης και εξιχνίασης"

[...Λαδί παλτό, μαλλιά χτενισμένα κολλητά πίσω, κοστούμι σοβαρό και πίπα, μαζί με ένα αυστηρό και περιεργαστικό ύφος, που διϋλίζει τις παρανομίες με ψυχραιμία, εγκεφαλικότητα. Δράση γρήγορη και εύστοχη. Αγαπητοί κύριοι παράνομοι, μπορείτε να αναβάλετε τις πονηριές σας για αργότερα, γιατί αλλιώς...ο Ντικ Χέρισον, δεν πρόκειται να σας χαρίσει κανένα περιθώριο, προκειμένου να σας κυνηγήσει και να σας στείλει πίσω από τα κάγκελα.Aν παίξουμε και μεις με τα γράμματα και τους αναγραμματισμούς όπως αρέσκεται να κάνει ο κύριος Χέρισον, θα μας φανερωθεί το όνομα του Χάρι Ντίκσον, εμβληματική φιγούρα του μυθιστορήματος μυστηρίου, επινοημένη από τον βέλγο συγγραφέα Jean Ray.Οπως και ο προκάτοχος του, ο Ντικ Χέρισον είναι ντετέκτιβ που ενώ ζει στο Παρίσι, η παραγματική του "κρυψώνα" είναι η Αρλ. Και κάτω από την υγρή σκιά της γαλλικής επαρχίας, οι σκοτεινές ζώνες μπλέκονται και πολλαπλασιάζονται. Εστω και αν οι έρευνες του τον οδηγούν στην άκρη της Βρεττάνης με τις ανήσυχες περιοχές και τις αινιγματικές ομίχλες. Ο Ντικ Χέρισον θα το βρει πολύ του γούστου του, να θαυμάσει έναν πανάκριβο πίνακα σε κάποιον γαλλικό πύργο, κάποιου σημαντικού προσώπου, ενώ σύντομα η λεπτή του όσφρηση, θα εντοπίσει την οσμή της απάτης και της ραδιουργίας και θα ακολουθήσει μονοπάτια μυστηρίου, που θα τον οδηγήσουν σε κάποια σκοτεινή προσωπικότητα, με καθόλου ευγενικά κίνητρα.

Το φανταστικό κλίμα και οι περιπέτειες εμπλέκονται, αφήνοντας μη προσδιορίσιμα σημεία αναγνώρισης και κάτω από κάθε χαλί που πατά ή μέσα σε κάθε κλεισμένο συρτάρι, αναρίθμητοι ωρολογιακοί μηχανισμοί εργάζονται για την εξουδετέρωση του χωρίς να τα καταφέρνουν.
Πλάσματα που μόλις βγήκαν απο το προπολεμικό μυθιστόρημα του σινεμά νουάρ. Γιατί ο Savard, ο δεξιοτέχνης δημιουργός του, ξέρει καλά τα κόλπα. Εχει κάνει το κλασσικό διήγημα κτήμα του. Σ' αυτόν οι κακοί έχουν ονόματα όπως Βοράζ, Δρ. Μύλλερ ή Καραμπουτζιάν, που από μόνα τους είναι αναφορές και αυτά στο σινεμά του φανταστικού {κόμης Ζάροφ) ή στον Herge. Kαθώς γυρνάμε τις σελίδες,να ένα σουβενίρ των "Freaks", μυθικού φιλμ του Tod Browing, ή ένα κλείσιμο ματιού στον Gil Jordan διάσημο ντετέκτιβ στα κόμικς του Tilleux.
Aτμόσφαιρα του '30, χρονική περίοδος κοντινή μεν για να κάνουμε τις διαπιστώσεις μας, μακρινή δε για να αφήσουμε τον Savard να μας πάρει από το χέρι και να μας ξεναγήσει στο λαβύρινθο, όπου το καλό προσπαθεί να ξεπεράσει το κακό. Η ζυγαριά να γέρνει υπέρ του Ντικ Χέρισον και ο αθώος δικαιώνεται....]


Hosted by Iris Media  

Copyright 1998 ΜΑΜΟΥΘ COMIX
Σχεδίαση site ΜΑΜΟΥΘ COMIX