Κατάλογος
Δημιουργοί
Κυκλοφορίες
Διάφορα

Επικοινωνία

Μαμούθ κόμιξ

 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ:

Editorial
Σχόλια του Uderzo
Mε τέσσερα χέρια
Τέσσερα
Οικογενειακές αξίες
Αγκαθα Κρίστι με συννεφάκια

         

" ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΕΣΤΗ ΤΕΧΝΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΙΑ ΤΕΧΝΗ"

Ο παραπάνω τίτλος προέρχεται από το ΤΕΣΣΕΡΑ του Εnki Bilal, φράση που ξεστομίζει επιδεικτικά ο ήρωας Γουόρχοουλ. Η ιστορία σε κόμικς που ετοιμάζεται και θα κυκλοφορήσει σύντομα, μας φέρνει στο νου κάπως, τη δυσμενή στροφή που έχει κάνει η “μοίρα” (sic) για την Ελλάδα που σε απλά καθημερινά ελληνικά θα τη λέγαμε “φωτιά και μπούλμπερη..!” Δηλαδή, στο έλεος των στοιχείων της φύσης -της φωτιάς αυτή τη φορά- δεν απομένει τίποτα, παρά μόνον καμμένη γη και ερήμωση. Μεταξύ του περασμένου και του τωρινού Comicon μεσολάβησε μια υπέρμετρη και αδικαιολόγητη καταστροφή του φυσικού πλούτου της χώρας με διαστάσεις που είναι αδύνατον να εκτιμήσουμε σήμερα.Ούτε περιμένουμε να φυτρώσουν μαγικά τα δέντρα χάρις στον Πανοραμίξ και μάλλον ο Οβελίξ της παρακάτω εικόνας του κόμικς δεν θα μπορούσε να μας βοηθήσει παρόλο το μαγικό ζωμό που έπεσε μέσα μικρός. Γιατί σαν αναγνώστες κόμικς έχουμε πλήρη αίσθηση της πραγματικότητας και όχι το αντίθετο. Το ότι διαβάζουμε κόμικς δεν σημαίνει ότι καταφεύγουμε σ’ αυτά για να ξεφύγουμε από την πραγματικότητα, όπως συχνά μας “κατηγορούν”. Απεναντίας πρέπει και όλοι οι υπόλοιποι που τα αποφεύγουν να τα προτιμήσουν και να συμμετάσχουν στην αγωνία των καλλιτεχνών που “προβλέπουν” το δυσοίωνο πολλές φορές μέλλον μέσα από τις ιστορίες τους.

Και φυσικά δεν περνά απαρατήρητο απο κανένα αναγνώστη πιστεύουμε, αυτό που σιωπηλά υποψιαζόμαστε όταν βυθιζόμαστε στις σκοτεινές σελίδες του Ενκι Μπιλάλ, του Φρανκ Μίλλερ ή και του Μέγκαλεξ ακόμα. Οτι ο κόσμος όσο καλύτερος μπορεί να γίνει αύριο, άλλο τόσο πιθανό είναι να γίνει χειρότερος. Και εμείς σαν πολίτες τι θα μπορούσαμε να κάνουμε; Διαμαρτυρία, συμμετοχή, αλλαγή του τρόπου σκέψης μας ; Είμαστε άραγε ενήμεροι του τι σημαίνει περιβάλλον και της μονοσήμαντης εξάρτησης μας από αυτό; Υποψιαζόμαστε άραγε ότι ο πλανήτης μπορεί να ζήσει άνετα χωρίς εμάς, όχι όμως και το αντίθετο;. Η ενεργός συμμετοχή στα κοινά είναι αυτονόητη και αν έχει ατονήσει θα πρέπει να είμαστε συνεχώς έτοιμοι να προστατεύσουμε αυτό το κόσμο που ζούμε γιατί απλά έιναι ένας κόσμος όμορφος. Θα φέρει κανείς την αντίρρηση “ότι δεν είναι μόνο στη χώρα μας αλλά και έξω τα ίδια γίνονται..”. Μα δεν μιλάμε μόνο για την Ελλάδα, δεν περιοριζόμαστε στο τόπο μας, βλέπουμε παγκόσμια και συνολικά και ασφαλώς η ματιά μας ξεπερνά τα σύνορα, όπως και τα κόμικς με τη σειρά τους δεν είναι τοπικά προιόντα σαν τη φέτα και την ελιά αλλά έρχονται απ΄ έξω, από καλλιτέχνες που και αυτοί ανησυχούν. Και αυτή τη φορά θα πρέπει να ζυγίσουμε καλύτερα τα γεγονότα όπου και αν συμβαίνουν. Αυτονόητο είναι δε, ότι συμπάσχουμε με τους πληγέντες των καταστροφών του φετινού καλοκαιριού, ευχόμενοι να μην επαναληφθεί ποτέ ξανά παρόμοιος εφιάλτης.Επίκαιρο φαίνεται λοιπόν το ΤΕΣΣΕΡΑ του Ενκι Μπιλάλ κατά κάποιον τρόπο, όχι τόσο για τις οικολογικές του αναφορές -αφού δεν είναι αυτό το θέμα του-, αλλά για την γενικότερη αντίδραση των ηρώων του στον αφανισμό αυτού που κάποτε τους ανήκε.

Ο Frank Miller ξανά στο προσκήνιο με το νέο Σινσίτυ με τίτλο ΑΞΙΕΣ ΤΗΣΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ . Σίγουρα θα έχει κάτι να μας πει με το τρόπο του και όσο για το στυλ του, δεν αλλάζει και παραμένει άσπρο-μαύρο με χαρακτήρες που βράζουν απ΄το κακό τους.Η Αγκαθα Κρίστι είναι έτοιμη να βγει και σε κόμικς, κάτι που η ίδια δεν θα το φαντάζοταν όταν έγραφε γραμμή-γραμμή τα πιό διαβασμένα αστυνομικά μυθιστορήματα παγκοσμίως. Αλλάζουν οι καιροί, αλλάζουν και αυτά επίσης.Τον Paco Ignacio Taibo II, γνωστό στην χώρα μας και το εξωτερικό για τα εξαιρετικά του διηγήματα με αστυνομική και πολιτική πλοκή, θα τον έχουμε και σε κόμικς με την μεταφορά του μυθιστορήματος του ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΕΡΙΑ, σε κόμικς επίσης. Η μυθιστοριογραφία του Taibo θεωρείται πολύ ψηλού επιπέδου.

Καλό χειμώνα Η.Χ


ΣΧΟΛΙΑ ΤΟΥ UDERZO ΓΙΑ TON ASTERIX

Το απόσπασμα που ακολουθεί προέρχεται από μια συνέντευξη του Albert Uderzo στον Γιώργο Αρχιμανδρίτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό BHMAGAZINO στις 19/8/07. Αν αναζητήσετε το περιοδικό μπορείτε να διαβάσετε και την υπόλοιπη, η οποία μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα.


Ερ: Αν οι Γαλάτες σας ζούσαν στη σημερινή εποχή ενάντια σε ποιούς θα πολεμούσαν;

Απ: Θα σας πω. Από τη στιγμή που ένας λαός αναγκάζεται να ζει υπό την αιγίδα, υπό τις διαταγές ενός αρχηγού κράτους, υπάρχει αναγκαστικά μια ρήξη. Η Γαλλία είναι ίσως η χώρα που έχει τα περισσότερα πολιτικά κόμματα στο κόσμο και κάθε φορά που έχουμε εκλογές παρατηρείται ένα φοβερό φαινόμενο: όλοι θέλουν να γίνουν αρχηγοί. Στις τελευταίες προεδρικές εκλογές είχαμε 12 υποψηφίους πράγμα που αποδεικνύει ότι το γαλατικό πνεύμα είναι ζωντανό.Πιστεύω λοιπόν ότι αν έπρεπε να πολεμήσουν κάποιον σήμερα θα ήταν ο ίδιος τους ο εαυτός. Σε μια ιστορία χρησιμοποιήσαμε αυτό το στοιχείο, όταν ο αρχηγός του χωριού αμφισβητείται και κάποιος άλλος θέλει να πάρει τη θέση του,δημιουργώντας προβλήματα στο χωριό.

Ερ: Γενικά όμως αποφεύγετε να χρησιμοποιήσετε με τρόπο προφανή στοιχεία από την Ιστορία ή την επικαιρότητα...

Απ: Ναι. Μείναμε στη λογική του κόμιξ, προσπαθώντας να μην βάζουμε τους γαλάτες μας σε καταστάσεις που δεν θα μπορούσαν με κάποιο τρόπο να δικαιολογηθούν.Για παράδειγμα, την εποχή εκείνη “δεν υπήρχε” η Αμερική. Οταν λοιπόν τους βάζουμε να ανακαλύπτουν μια χώρα, την ύπαρξη της οποίας αγνοούσαν και συναντούν Ινδιάνους, νομίζουν ότι είναι μεταμφιεσμένοι Ρωμαίοι. Ξέρετε ο υπερβολικά προφανής αναχρονισμός μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνος. Ολοι μπορούν να κάνουν εύκολο χιούμορ με τον αναχρονισμό. Θα μπορούσαμε να κάνουμε τηλέφωνα ή τηλεοράσεις από πέτρα, αλλά θα ήταν ανόητο να βάλουμε τον Καίσαρα να μιλάει στο τηλέφωνο.Δεν θα σήμαινε τίποτε.Οπως δεν θα σήμαινε τίποτε στις ιστορίες μας να βάλουμε γενετικά διαφοροποιημένους οργανισμούς.

Ερ: Η τον θερμό υπερασπιστή της βιολογικής γεωργίας Ζοζέ Μποβέ, που πολλοί στη Γαλλία τον παρομοιάζουν με τον Αστερίξ...

Απ: Ξέρετε τι με ευχαρίστησε ιδιαίτερα στην περίπτωση του Ζοζέ Μποβέ; Το γεγονός ότι ο ίδιος δήλωσε ότι δεν θέλει να τον συγκρίνουν με τον Αστερίξ. Αυτό με ανακούφισε. Πολλοί τον συγκρίνουν με τον Αστερίξ διότι μάχεται ενάντια στο κράτος, ενάντια σε κάποιον πιό ισχυρό από τον ίδιο και βέβαια διότι έχει γαλατικά μουστάκια.. Είναι υπερβολικά εύκολη παρομοίωση, όπως και όταν παρομοιάζουν κάποιοι τους Ρωμαίους του Αστερίξ με τους σημερινούς Αμερικανούς. Την δεκαετία του ΄60 θυμάμαι, στη Γερμανία, είχαν κάνει μια μετάφραση του Αστερίξ που αναγκαστήκαμε να απαγορεύσουμε, διότι η εφημερίδα που είχε αγοράσει την ιστορία, την είχε μετατρέψει σε νεοναζιστική πολιτική ιστορία. Τα σκίτσα ήταν εντελώς ίδια, αλλά το κείμενο είχε αλλάξει εντελώς. Τους Ρωμαίους τους είχαν μετατρέψει σε Αμερικανούς, οι οποίοι δεν τους ήταν αγαπητοί, αφού η Γερμανία είχε τελέσει υπό γερμανική κατοχή. Ετσι αντιδράσαμε αμέσως όταν μάθαμε ότι ουσιαστικά χρησιμοποιούσαν τον Αστερίξ σε μια νεοναζιστική εκστρατεία.
Ερ:Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες οι μεταφράσεις του Αστερίξ σχολιάζουν κάτι σημερινό, αλλά με τρόπο που δεν ενοχλεί;

Απ: Βεβαίως. Στην Ιταλία για παράδειγμα οι Ρωμαίοι είναι οι σημερινοί κάτοικοι της Ρώμης! και ο λόγος είναι ο εξής:ο οίκος που εκδίδει τον Αστερίξ στα ιταλικά βρίσκεται στο Μιλάνο και οι μεταφράσεις γίνονται από Μιλανέζους. Oι Μιλανέζοι όμως δεν συμπαθούν τους σημερινούς κατοίκους της Ρώμης. Υπάρχει μια αντιπαλότητα ανάμεσα στην ιταλική πρωτεύουσα και στις πόλεις της περιφέρειας, ιδιαίτερα της βόρειας Ιταλίας, οι οποίες μάλιστα συντηρούν όλη την υπόλοιπη χώρα. Οι μεταφραστές λοιπόν βάζουν τους Ρωμαίους του Αστερίξ να μιλούν με τη σημερινή διάλεκτο της Ρώμης. Βλέπω όμως ότι το κάνουν με πολύ χιούμορ και αυτό με κάνει πολύ περήφανο -είμαι ιταλικής καταγωγής ! Χαίρομαι ιδιαίτερα που οι Ιταλοί αγαπούν τόσο τις περιπέτειες του Αστερίξ και του Οβελίξ.

Ερ:. Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ είναι οι βασικοί χαρακτήρες των περιπετειών του γαλατικού χωριού.Υπάρχει κάποιος από τους χαρακτήρες στον οποίον έχετε ιδιαίτερη αδυναμία;

Απ: Τους αγαπώ όλους αλλά οφείλω να ομολογήσω ότι τρέφω ιδιαίτερα αισθήματα τρυφερότητας για τον Οβελίξ. Διότι ο Οβελίξ δεν είναι ήρωας με την τρέχουσα έννοια.Είναι ήρωας χωρίς να το ξέρει, χάρη στην υπερφυσική του δύναμη. Και επιπλέον έχει την αφέλεια ενός παιδιού. Πιστεύει ότι τα μωρά γεννιούνται μέσα σε λάχανα, δεν καταλαβαίνει καλά τα πράγματα και έχει μια ιδιαίτερη ψυχολογία, όπως όλοι οι χαρακτήρες των ιστοριών μας. Πρέπει να σας πω ότι την ύπαρξη του Οβελίξ δεν την είχαμε προβλέψει. Στην αρχή θέλαμε να υπάρχει μόνο ένας κεντρικός χαρακτήρας, για να αποφύγουμε την τάση των κόμιξ εκείνης της εποχής που ήθελαν να μιμηθούν τον Τεντέν, που συνοδευόταν από το σκύλο του και τον καπετάνιο Χάντοκ.Οταν λοιπόν κάναμε τον Αστερίξ θέλαμε να είναι μόνος του χωρίς σύντροφο και χωρίς ζώο. Στα πρώτα σκίτσα μάλιστα τον είχα κάνει ψηλό και δυνατό, αλλά όταν τον έδειξα στον Ρενέ μου είπε: Εγώ τον βλέπω μάλλον κοντό και όχι απαραίτητα έξυπνο, κάπως σαν το μέσο Γάλλο, καταφερτζή με συνδυαστικό πνεύμα. Τον ξαναέκανα λοιπόν, κοντό αυτή τη φορά, εύθικτο, με τα φτερά του να κινούνται ανάλογα με τη διάθεση του και με δική μου πρωτοβουλία δημιούργησα γι΄αυτόν ένα φίλο-σύντροφο που τον ακολουθεί στις περιπέτειες. Ρωτάω λοιπόν τον Goscinny:Σε πειράζει που έπλασα αυτό το χαρακτήρα; Οχι, μου απαντάει. Και επειδή δεν ήξερα τι να τον κάνω και αφού είχα τοποθετήσει το χωριό στη περιοχή της Βρετάνης, τον έβαλα να κουβαλάει μενίρ, εξ΄ου και η δύναμη του, η ύπαρξη του μαγικού φίλτρου κλπ. Τα πάντα είναι μια αλυσίδα.

Ερ:Ο ελληνικός πολιτισμός σας ενέπνευσε στη δημιουργία των ιστοριών του Αστερίξ;

Απ:Βεβαίως και μάλιστα πολύ. Σε μερικούς μήνες θα ολοκληρωθεί και η ταινία με τον Αστερίξ στους Ολυμπιακούς αγώνες όπου θα υπάρχουν χαρακτήρες που δεν υπήρχαν στο πρωτότυπο άλμπουμ. Πρόσθεσα έναν έλληνα βασιλιά και μια ελληνίδα πριγκίπισσα που θα παντρευτεί τον νικητή των αγώνων. Ξέρετε, θα ήθελα κάποτε να κάνω ένα ταξίδι στην Ελλάδα για να δω αν ήταν σωστά τα σχέδια αυτά που έκανα ή να εμπνευστώ μια καινούρια ιστορία. Θα ήθελα να κάνω ένα καινούργιο άλμπουμ αν ο Τουτάτις μου δώσει λίγο χρόνο ακόμα. Θα μπορούσα να βάλω στοίχημα γι΄αυτό, δεν είμαι όμως καθόλου σίγουρος ότι θα το κερδίσω...


ΜΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΕΡΙΑ
Tετράπλευρη υπόθεση από τον Paco Ignacio Taibo II
[...Οταν ο Σταν Λώρελ, ο γνωστός μας από το ζευγάρι “Χοντρός και Λιγνός” φτάνει στο Παρράλ και γίνεται μάρτυρας της δολοφονίας του Πάντσο Βίγια, που αποτελεί ένα από τα στοιχεία ενός πολύπλοκου μυθιστορήματος του Paco Ignacio Taibo II και στη συνέχεια εμφανίζονται δύο ρεπόρτερς και ένας πράκτορας της CIA των οποίων οι πορείες κάπου συναντιούνται, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα δύσκολο έργο τόσο σαν μυθιστόρημα όσο και σαν κόμικς. Ολα αυτά διαδραματίζονται στο κόμικς με τίτλο “Με τέσσερα χέρια” που θα κυκλοφορήσει από τις εκδόσεις μας σύντομα.Σε αυτό το πρακτορικό παζλ οι δυο ρεπόρτερς Γκρεγκ και Χούλιο θα αναλάβουν να ξεκαθαρίσουν το τεράστιο όγκο ανάμεσα στα κρυφά αρχεία των υποθέσεων της Λατινικής Αμερικής.

Ο συγγραφέας του μυθιστορήματος “Mε τέσσερα χέρια”, Paco Ignacio Taibo II είναι πολύ γνωστός τόσο στη χώρα μας ,όσο και στο εξωτερικό.
Δημοσιογράφος και ιστορικός εκτός από συγγραφέας, είναι και αυτός που έβαλε τις βάσεις του νέου λατινοαμερικανικού μυθιστορήματος με περισσότερα από 50 έργα. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 12 γλώσσες και έχουν δημοσιευτεί σε 25 χώρες. Κάποια έργα του έχουν αναδειχτεί σε βιβλία της χρονιάς από τους New York Times, Los Angeles Times και τη γαλλική Le Monde. Η βιογραφία του Τσε Γκεβάρα, έργο του 1996, πούλησε πάνω από μισό εκατομμύριο αντίτυπα και κέρδισε το βραβείο Bancarella σαν βιβλίο της χρονιάς το 1998 στην Ιταλία. Εχει ιδρύσει το ετήσιο θερινό φεστιβάλ αστυνομικής λογοτεχνίας Semana Negra στη Χιχόν της Ισπανίας...]




ΤΕΣΣΕΡΑ;
Εσχατη Πράξη από τον Ενκι Μπιλάλ

[...Από τον “Υπνο του Τέρατος” μέχρι το “Τέσσερα;” , έργο το οποίο θα κυκλοφορεί σύντομα από τις εκδόσεις μας, ο Ενκι Μπιλάλ προσπάθησε να μεταφέρει την κρίση που άλλαξε οριστικά την χώρα του, σε ένα φανταστικό τοπίο που αν και επιφανειακά καλύπτει τον νοηματικό στόχο του συγγραφέα πίσω από ένα φουτουριστικό σκηνικό, καταλήγει όχι μόνο να μεταφέρει το μύνημα αυτής της κρίσης αλλά και να το επεκτείνει σε παγκόσμια κλίμακα καλυμμένο βέβαια, με μια ιστορία επιστημονικής φαντασίας με την ζοφερή γραφή του Ενκι Μπιλάλ που μας είναι γνώριμη πιά.
Παρακάτω θα διαβάσετε μια συνέντευξη του συγγραφέα όπου αναφέρει αρκετά για το έργο του αλλά και για τη πολιτική. Να σημειώσουμε όπως πάντα ότι το Comicon ούτε υποστηρίζει, ούτε καταδικάζει τις απόψεις δημιουργών, απλά τις παραθέτει όπως τις έθεσαν. Αυτό ισχύει και στην περίπτωση αυτή.“Οδηγώ το λάθος όχημα ενστικτωδώς, που δεν θυμάμαι ούτε να μου ανήκει, ούτε να τόχω νοικιάσει, ούτε τίποτα..." ΝΑΙΚ.

"ΤΕΣΣΕΡΑ;" είναι η τελευταία πράξη ενός κύκλου που ξεκίνησε με τον "Υπνο του Τέρατος", και συνεχίστηκε με το "32 ΔΕΚΕΜΒΡΗ" και το "ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ". Ξεκίνησα να δουλεύω πάνω σ΄αυτό το πλάνο το 1995, αλλά η ιδέα υπήρχε μαρτυρικά εκεί από το 1991...Στην αρχή του θανάτου της Γιουγκοσλαβίας.Μπορούμε να πούμε πως αυτή η τριλογία σε 4 τόμους γεννήθηκε μετά από μια έντονη και προσωπική ανάγκη. Από την αρχή της σύγκρουσης έτυχα ιδιαίτερης μεταχείρησης από τα γαλλικά μέσα μαζικής ενημέρωσης επειδή λόγω της καταγωγής μου προξενούσα το ενδιαφέρον. Η εφημερίδα Nouvel Observateur μου πρότεινε να πάω επί τόπου σε όποιο σημείο επιθυμούσα με την ελευθερία να διαλέξω το είδος των ρεπορτάζ και τα σχέδια που θα ήθελα να κάνω. Αρνήθηκα γιατί η σχέση μου με τη χώρα αυτή ήταν φορτωμένη με συναισθήματα και από την άλλη ποτέ δεν ένιωθα να ανήκω σε κάποια συγκεκριμένη εθνότητα, θρησκεία ή να έχω κάποια προσκόλληση σε κάποιο συγκεκριμένο έδαφος.


Ο μεγάλος κίνδυνος θα ήτανε να πάρω το μέρος κάποιας συγκεκριμένης πλευράς, να πέσω στο μανιχαισμό των διανοουμένων, ξένων στο βαλκανικό πλαίσιο, που λένε ότι ξέρουν τα πάντα. Αισθανόμουνα ταυτόχρονα βόσνιος από τη μεριά του πατέρα μου και σέρβος λόγω του τόπου διαμονής μου. Κάτοικος Βελιγραδίου και κροάτης λόγω κάποιων σχέσεων με παιδικούς φίλους χωρίς να προσθέσω το τσέχικο κομμάτι από τη μεριά της μητέρας μου. Από την αρχή αποφάσισα να τοποθετήσω όλη αυτή τη πλοκή σε φανταστικό πλαίσιο. Κάτι που θα έτεινε προς το παγκόσμιο, μιά διεύρυνση του βαλκανικού θέματος σε ολόκληρο το πλανήτη... Η καλλιτεχνική προσέγγιση είναι πιό δυναμική επειδή δεν είναι τυχοδιωκτική όπως η πολιτική προσέγγιση. Κάποιοι δεν μου συγχώρεσαν αυτήν την ουμανιστική προσέγγιση και μη μεροληπτική προσέγγιση.
"Βλέπω ότι η μνήμη ξανάρχεται" (ΓΟΥΟΡΧOOYΛ)...]



ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΟΛΑ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ...
Σινσίτυ, αξίες και ‘ήθη’ από τον Frank Miller
[...Το "Αξίες της οικογένειας" πρωτο-εκδόθηκε το 1997 και είναι η πέμπτη κατά σειρά ιστορία της θρυλικής Sincity.
Η ιστορία αυτή, πάλι στο γνώριμο άσπρο - μαύρο, ετοιμάζεται και θα κυκλοφορήσει σύντομα.
Eίναι η ιστορία του Ντουάιτ που περιφέρεται στο τόπο όπου έγινε ένα "ξεκαθάρισμα", σε ένα μικρό εστιατόριο το Οlympian Palace.
Mια αστυνομικίνα που πλησιάζει γίνεται προσωρινός μπελάς γιατί φαίνεται πως ψάχνει για παρέα αλλά ο Ντουάιτ καταφέρνει να τον αφήσει ήσυχο μετά από λίγο με πολύ πρωτότυπο τρόπο. Στο μπαρ προσπαθεί να πάρει πληροφορίες από την Πέγκυ που δουλεύει εκεί. Από αυτή μαθαίνει για τον Μπρούνο , έναν καθ' όλα "τίμιο" και "αξιοπρεπή" εκτελεστή που σκοτώθηκε από τον Βίτο, ανηψιό του Δον Μαλλιότσι, ενός αρχηγού συμμοριών, επίσης βουτηγμένου στη παρανομία και τις "αγαθοεργίες".
Ο Δον Μαλλιότσι εκτέλεσε τον Μπρούνο επειδή εξ΄αιτίας του σκοτώθηκε η πολυαγαπημένη του ανηψούλα και επειδή μπορεί να είμαστε κακούργοι αλλά η οικογένεια - οικογένεια, ο Δον Μαλλιότσι θα είναι ο πρώτος που θα υποστηρίξει τις πανάρχαιες ηθικές αξίες. Ο Ντουάιτ μέτρησε τις δυνάμεις του και έστρωσε ένα σχέδιο δράσης για να έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με τον Δον Μαλλιότσι αφού θα πρέπει να στρώσει λιγάκι τον απότομο χαρακτήρα των πρωτοπαλλήκαρων του εν λόγω αρχιμαφιόζου. Αν και τον απαγάγουν, ο Ντουάιτ δείχνει να σκοτίζεται περισσότερο με το αυτοκίνητο των απαγωγέων και λιγότερο για την δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει. Ολα δείχνουν πως είναι ολομόναχος στην ερημιά "κονσερβαρισμένος" ανάμεσα σε απαγωγείς, όπλα και αυτοκίνητο, στην πραγματικότητα η αόρατη συντροφιά της Μίχο, γνωστής ανατολίτισας στην αμαρτωλή πόλη υπόσχεται μια νύχτα γεμάτη απρόοπτα για τα πρωτοπαλλήκαρα του Δον Μαλιότσι. Στην προρεία προς τον αρχιμαφιόζο ο Βίτο, το ένα πρωτοπαλλήκαρο διηγείται στον Ντουάιτ πως τους ξέκανε όλους μέχρι ενός εκείνη τη νύχτα στο μικρό εστιατόριο, συμπεριλαμβανομένου και ενός αδέσποτου σκύλου.Στο σημείο αυτό επεμβαίνει η Μίχο με πολύ βλαβερά για την υγεία των απαγωγέων αποτελέσματα. Το ίδιο επαναλαμβάνεται και στο αρχηγείο του Δον Μαλλιότσι.
Το κίνητρο του Ντουάιτ πίσω από όλα αυτά είναι η τυχαία σφαίρα που συνέχισε τη πορεία της όταν ο Βίτο είχα βάλει στο στόχο το σκύλο με τη μοιραία κατάληξη να βρει στην πορεία της ένα απο τα κορίτσια της πόλης την ώρα που τηλεφωνούσε ψάχνοντας για λίγη συμπαράσταση...]
Η.Χ



ΑΓΚΑΘΑ ΚΡΙΣΤΙ ΜΕ ΣΥΝΝΕΦΑΚΙΑ
Ο Ηρακλής Πουαρό από το βιβλίο στα κόμικς
"Ενα αίνιγμα που δεν λύθηκε δεν σημαίνει ότι είναι αδύνατον να λυθεί”- Αγκαθα Κρίστι.
Αλλά και κάποια διάσημα μυθιστορήματα που υπάρχουν μόνο σαν κείμενα σε βιβλία δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνουν κάποτε κόμικς. Ετσι οι διάσημοι ήρωες της Αγκαθα Κρίστι σαν τον Ηρακλή Πουαρό και την Μις Μαρπλ βρίσκουν τους εαυτούς τους να λύνουν και να δένουν περιορισμένοι κάπως ανάμεσα στις 64 σελίδες κόμικς σε διασκευή από τον πολύ γνωστό μας Francois Riviere και σε σχέδια του Chandre όσον αφορά το "Μια κραυγή αγωνίας" το πρώτο μυθιστόρημα της Αγκαθα Κρίστι που θα κυκλοφορήσει από μας σε μορφή κόμικς.
Η αδιαμφισβήτητη βασίλισσα του αστυνομικού μυθιστορήματος ή "δούκισσα του θανάτου" σίγουρα θα ένιωθε άβολα με αυτόν τον τίτλο όταν ξεκίνούσε με το πρώτο της μυθιστόρημα το 1920 με τίτλο "Η μυστηριώδης υπόθεση Στάιλς". Ο επίσης διάσημος Ηρακλής Πουαρό γεννήθηκε σε αυτό ακριβώς το μυθιστόρημα ενώ η Μις Μαρπλ το 1930 και αν και η διάσημη Αγκαθα έχει περάσει στην πλευρά των αθανάτων εδώ και πολλά χρόνια, τα μυθιστορήματα της συνεχίζουν να βρίσκονται πρώτα στην προτίμηση των αναγνωστών του είδους κάτι που δεν ενοχλεί καθόλου τον εκδοτικό οίκο Collins που έχει και τα δικαιώματα της σειράς.Η Αγκαθα γεννήθηκε το 1890 στο Torquay της Αγγλίας και έμεινε ορφανή από πατέρα σε μικρή παιδική ηλικία. Εδειξε ταλέντο στο γράψιμο από νεαρή ηλικία κάτι που ενθαρ-ρύνθηκε από την μητέρα της. Εργάστηκε σαν νοσοκόμα κατά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο όπου και έμαθε για τη χρήση φαρμάκων και ναρκωτικών κάτι που σίγουρα τη βοήθησε αργότερα στο γράψιμο των μυστηρίων της. Αρκετά μυθιστορήματα της Αγκαθα μεταφέρθηκαν στη μεγάλη οθόνη όπως το πασίγνωστο "Θάνατος στο Νείλο" ή "Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές". Η Αγκαθα Κρίστι ακολούθησε τυπολατρικά το ίδιο στυλ σε όλα της τα μυθιστορήματα δημιουργώντας τις βάσεις του αστυνομικού μυθιστορήματος.


Ο "φόνος του Ρότζερ Ακρόιντ" είναι από τα κορυφαία αστυ-νομικά διηγήματα που κυκλο-φόρησε το 1926. Η διαφορά και ιδιαιτερότητα της είναι πως τα μυθιστορήματα της δεν βρίθουν ανατριχιαστικών λεπτομερειών φόνων και στοιχείων για να εμπνέουν τον τρόμο, αλλά είναι καλο-στημένα εγκεφαλικά παιχνίδια όπου ο δολοφόνος με τον αστυνομικό, ανταλάσσουν στοιχεία με σκοπό να αποκλείσει ο ένας την πορεία του άλλου. H συνάντηση τους θα αποβεί μοιραία για τον ένοχο. Μέσα από αυτό το παιχνίδι , ο αναγνώστης οδηγείται στην ανακάλυψη του ενόχου, ενώ οι ιστορίες της Αγκαθα Κρίστι δείχνουν ταυτόχρονα την μανία, τη δίψα για εκδίκηση και την απληστία σαν τα αδιάκοπα αίτια που οδηγούν στο έγκλημα και την παρανομία. Οι πωλήσεις των βιβλίων της μπορούν να συγκριθούν με αυτές του Σαίξπηρ ή της Βίβλου αφού έχουν μεταφραστεί σε 100 γλώσσες ενώ ο αριθμός τους φθάνει τα 66 μυθιστορήματα και εκατό νουβέλες.Στο πρώτο κόμικς αυτής της σειράς με τίτλο ¨Μια κραυγή αγωνίας", ενας φημισμένος αρχαιολόγος που κάνει τις ανασκαφές του στην τότε Μεσοποταμία αναθέτει τη φροντίδα της συζύγου του κας Λέιντνερ σε μια νοσοκόμα.

Η σύζυγος του έχει μόλις δεχτεί απειλές θανάτου και ο χαρακτήρας της είναι κάπως νευρικός και χαρακτηρίζεται από φαντασιοπληξία. Ο βέλγος ντετέκτιβ Ηρακλής Πουαρό θα πρέπει να ανασκουμπωθεί για να διαλευκάνει τα αίτια του θανάτου της, αρκεί βέβαια να αντέξει τη ζέστη. Λέγεται πως τον χαρακτήρα της κας Λέιντνερ τον βάσισε σε πραγματικό πρόσωπο, στην καWolley σύζυγο του σερ Leonard Woolley, διευθυντή αρχαιολογικών ανασκαφών στην Ουρ του Ιρακ, όπου η συγγραφέας γνώρισε τον νεαρό τότε Max Mallowan ο οποίος θα γινόταν ο δεύτερος σύζυγος της μετά την ατυχή κατάληξη του πρώτου της γάμου με τον Archibald Christie.Το τεύχος ετοιμάζεται και θα κυκλοφορήσει προσεχώς.


Η.Χ


Hosted by Iris Media  

Copyright 1998 ΜΑΜΟΥΘ COMIX
Σχεδίαση site ΜΑΜΟΥΘ COMIX