Κατάλογος
Δημιουργοί
Κυκλοφορίες
Comicon
Διάφορα

Επικοινωνία

Μαμούθ κόμιξ

Ribera Julio
ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΩΝ ΚΟΣΜΩΝ
(Η σειρά είχε δημοσιευθεί στα ΚΟΜΙΚΣ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ)

Ασχολήθηκε από μικρός με το σχέδιο και τα κόμικς, αν και ήταν αυτοδίδακτος στο τομέα αυτό. Γεννήθηκε στην Βαρκελώνη το '27. Οπως όλα τα παιδιά, ήταν λάτρης των "Μίκυ μάους" και άλλων παιδικών σειρών όπως Tim Tyler, El Aventurere, Yumbo κλπ. Σκιτσάριζε ιστορίες σε ένα χοντρό τετράδιο λογαριασμών, με ήρωες που γεννούσε η παιδική του φαντασία.

Η καριέρα μηχανικού που του ετοίμαζε ο πατέρας του δεν στάθηκε ικανή να τον παγιδέψει για πολύ, καθώς οι επιδόσεις του στα μαθηματικά ήταν κοντά στο μηδέν και προτιμούσε το σχέδιο παρά τους υπολογισμούς. Κερδίζει το βραβείο του καλύτερου φιλμ για παιδιά στην Καταλωνία για το "Le soldat de plomb" κάτι που του έδωσε πολύ κουράγιο για να ξεφορτωθεί το χάρακα και το διαβήτη και να εξοπλιστεί με κραγιόνια, μελάνια και πινέλα.Εφτιαξε τα πρώτα του χιουμοριστικά κυρίως διηγήματα όπως τα Don Cejas, Lope Carota et Rosy.Πάντα δουλεύοντας στην Ισπανία εργάστηκε αλλάζοντας συχνά ψευδώνυμα. Το '45 δούλεψε πάνω σε μιά σειρά για κορίτσια ,την Florita και το '50 επινοεί τα "Pepin y Sulfato" και το "Platillos volantes". To '54 μετακομίζει στη Γαλλία.Εκεί συνεχίζει πάνω σε άλλες σειρές όπως Pistol Tom, Chanton voyageur, Une belle histoire de l' oncle Paul, καθώς και για περιοδικά που δεν υπάρχουν πλέον όπως Lisette, Pierrot, Coq Hardi κλπ. Εργάστηκε επίσης για τις εκδόσεις Bayard πάνω στη σειρά φαντασίας Tony Sextant.

Στη δεκαετία του '60 πιάνει δουλειά στην France-Soir, που εκείνη την εποχή έβγαινε σε μεγάλο τιράζ κάτω από την εποπτεία του Pierre Lazareff . Η τελευταία σελίδα ήταν αφιερωμένη σε ιστορίες του σε συνέχειες. Εκείνη την εποχή οι Γάλλοι είχαν ξετρελλαθεί με μιά σειρά της TV την Belphegor σε τέτοιο βαθμό, ώστε τα σινεμά και τα ρεστωράν έμεναν άδεια κάθε Σάββατο απόγευμα. Ο Ribera πέρασε ένα μαρτυρικό μήνα καθώς οι δημιουργοί της σειράς κανόνιζαν μια συνέχεια του σήριαλ για την εφημερίδα και του υπαγόρευαν μέσω τηλεφώνου για να φτιάξει σκίτσα του. Συνεργάστηκε με το Vaillant και το Pilote. Παίρνοντας το ελεύθερο από τον Goscinny ξεκινά σύντομες ιστορίες από το τεύχος 590 του Pilote όπως οι Quel Cirque, Les cinq dernieres pilules κλπ. Στο περιοδικό αυτό έκανε τη γνωριμία με τον Christian Godard.O Ribera ενθουσιάσθηκε με τη γόνιμη φαντασία του Godard και συμφώνησε με ευχαρίστηση για τη δημιουργία του "Ταξιδευτή στην άκρη των κόσμων".

Η σειρά διήρκεσε, πολύ παραπάνω από όσο εκτίμησαν οι δύο καλλιτέχνες κάτι που "υποχρέωσε" τον Ribera να μείνει πιστός σε κάποιους συγκεκριμένους ήρωες. Οι δυο δημιουργοί έμειναν πιστοί σε όλη τη διάρκεια της συνεργασίας τους, πάνω στις γραμμές που τράβηξαν από την αρχή. "Δείχνω πλήρη εμπιστοσύνη στον Christian" λέει ο Ribera, "ανακαλύπτω το σενάριο καθώς το σχεδιάζω, όπως ακριβώς και αυτός βυθίζεται στο άλμπουμ όταν έχει ζωγραφιστεί. Δίνω έτσι στην απόδοσή μου έναν αυθορμητισμό και μιά ζωντάνια που δεν θα την είχα αλλιώς, είμαι κατά κάποιο τρόπο σαν ο πρώτος αναγνώστης της ιστορίας που προσπαθεί να γοητεύσει και τους επόμενους".

Φωτογραφία

Ribera Julio
Σεναριογράφος
Σκιτσογράφος

Iσπανία
Delemont
20/3/1927 -

Hosted by Iris Media Copyright 1998 ΜΑΜΟΥΘ COMIX
Σχεδίαση site ΜΑΜΟΥΘ COMIX